Chyby typu "F" - softwarové chyby

V případě většiny "F" chyb se na panelu zařízení objeví kód ve formátu Fxxx. Písmeno F označuje softwarovou chybu a číslice za ním pak odkazuje na druh chyby. Nejčastější jsou chyby F248, F246, F46F a další.

Při nahlašování této závady, výrazně urychlíte zpracování Vašeho požadavku, pokud nám sdělíte tento kód. Na základě postupu z článku Správný postup nahlašování závady je pak možné diagnostikovat problém a kvalifikovaně Vám poradit či sdělit, jaký náhradní díl bude k opravě potřeba (v případě cenové nabídky), nebo kdy k Vám dorazí technik na opravu (závislost na dostupnosti náhradního dílu) 

Nejčastější příčiny vzniku "F" chyby

  • starý nebo neoriginální ovladač
  • starý firmware zařízení
  • tisk přímo z internetových prohlížečů
  • tisk "poškozených" PDF souborů (často obsahují špatně vytvořené obrázky a jiné, s čím si tiskový ovladač není schopný poradit a vyústí to tak v tuto chybu)

Postup odstranění závady

Dříve, než budete kolikrát zbytečně nahlašovat problém na naši podporu a čekat, než se Váš požadavek vyřídí, popřípadě než k Vám dorazí technik, můžete zkusit jeden z následujících postupů

  • zkusit odpojit zařízení od datového kabelu, vypnout/zapnout. Pokud se chyba objeví znovu, nahlásit závadu na naši podporu (jedná se o firmwarovou chybu přímo v zařízení) a postupovat podle článku Správný postup nahlašování závady
  • pokud se závada objeví až po opětovném připojení datového kabelu, jedná se vždy o výše zmíněný problém s tiskovou úlohou - bude potřeba ji odstranit, jelikož je někde mezi uživatelským počítačem a zařízením
  • otevřít přehled aktuálních tiskových úloh a smazat danou úlohu, která se snaží vytisknout. Může tak učinit vždy uživatel, který danou úlohu poslal k tisku, nebo IT pracovník s příslušným oprávněním. Otevřete tento přehled v z ovladače daného zařízení. Kliknete pravým tlačítkem myši na danou úlohu a zvolíte zrušit. Pokud by se úloha nechtěla zrušit, zkuste nejprve tiskové zařízení vypnout a zkusit odstranit znovu
  • v případě, že v přehledu úloh, z výše uvedeného kroku, není žádná zaseknutá úloha k vytištění, může se jednat o zaseknutí úlohy na tiskovém serveru nebo v systému tiskového řešení (např. MyQ). Oba případy musí vyřešit IT pracovník. Zaseknutí úlohy na tiskovém serveru se odstraňuje podobně, jako ve výše zmíněném kroku. Pro odstranění zaseknuté úlohy v MyQ přejděte do článku Odstranění úlohy z MyQ

Minimalizování výskytu softwarových chyb

  • obecně prvním krokem při opakovaném výskytu softwarových chyb, by měla být aktualizace firmwaru tiskového zařízení. Aktuální firmware Vám na vyžádání zašleme po vytvoření tiketu zde na portálu. Postup vytvoření tiketu naleznete v článku Co je to Tiket
  • postup přehrání firmwaru naleznete v článku Aktualizace firmwaru
  • kdyby i po přehrání aktuálního firmwaru docházelo pravidelně k chybám (převážně F248), které se objevují při konverzi fontů z PDF do tiskového formátu, doporučujeme na driveru zaškrtnout volbu Zavádět jako rastrová a Vypnout písma zařízení, ve volbě Písmo na záložce Zobrazení (viz obr.)